Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OF

Status epilepticus ?/ SE, má trvat nad 30 minut, ale už po 10-15 minutách trvání epi záchvatu je to třeba brát a léčit jako SE/. Dítě by mělo dostat už doma diazepam rektálně,pak v RZP.,u dospělých se pokračuje fenytoinem iv.,ev midazolamem

/ valproát nebyl / a po 45 minutách thiopental nebo pentobarbital iv s navozením komatu s umělou plicní ventilaci /dýchač/a monitorováním EEG s navozením EEG burst supression vzorce/....tak jsem to měl kdysi naučené...pustá teorie.

Status epilepticus jsem zažil jednou. U dospělého pochopitelně.Epileptik nedodržoval léčbu a pil alkohol.,byl mladý.Dopadlo to dobře, ale bylo to o nervy...Při tonicko klonickém záchvatu byl velký problém zajistit žílu / neustále křeče končetin-pro laiky/,s Epanutinem /fenytoin/ jsem neměli žádné zkušenosti, dýchač Chirolog byl vhodný jen pro resuscitaci, nikoli pro delší ventilaci, intubace také nebyla jednoduchá,EEG jsem neměli.....prostě medicína na koleně......

Dle mého názoru SE na internu nepatřil, ale nebylo zbytí, kde s pacientem ? V nemocnici kde jsem tehdy sloužil /sloužil jsem ve 2 špitálech/ v té době nebylo ARO,SE byl měl být léčen na neurologické JIP ,přítomnost anesteziologa je nutná stejně jako monitorování EEG..Léčit SE na dětském oddělení, to je určitě o nervy .Zajímalo jak jste to zvládli a co jste podávali, doufám že stačil diazepam/váš Faustan.Úmrtnost SE je kolem 20%, u děti snad něco menší.......Jo služby, to byly někdy horory. Už 20 let nesloužím, sedím na konari a je mi dobre.Jsem důchodce. Karma.-R^:-)

2 0
možnosti
Foto

Vidíte, už 20 let nesloužíte, SE jste běžně neléčil a přitom vysypete z rukávu takový odborný postup. R^ A měli jste to tehdy opravdu těžké, klobouk dolů. U dětí se taktéž začíná rektálně Diazepamem (5 či 10mg), a to už jak píšete většinou doma či v sanitě. Může se dát 1x a po 5 minutách znovu. Pokud to nepomáhá, dá se fenobarbital do žíly(Lepinal, Luminal), a pokud ani to nezabere, tak Fenytoin do žíly jako infuze na 20minut. Poslední volbou je Valproát. Pevně doufám, že v budoucnu už o tom budu jen číst...

1 0
možnosti
Foto

Ještěže to dobře dopadlo. Můj zeť při svém narození takové štěstí neměl.

1 0
možnosti
Foto

Už chápu, proč někteří lékaři "vyhoří" a jiní se tomu brání "cynickým" odstupem.

5 0
možnosti
Foto

Ano, tak to je. Já takhle pracovala 5 let a neuměla jsem si v tomhle tempu představit dalších 30 let i víc...

1 0
možnosti
Foto

Uf!R^ Zlaté rýmičky a záda, co už bolí měsíc, ale musí se řešit v neděli!

1 0
možnosti
Foto

Přesně tak. Po každé takové službě jsem si byla jistá, že příště si na plnou ambulanci kašlíků stěžovat nebudu.

1 0
možnosti
VV

Dnes to bylo napinave, ale zadny horor. A take vse fungovalo jak melo. Dobry se to cetlo.

1 0
možnosti
Foto

Zážitek pro toho, kdo to prožívá, je hororový i tak.

1 0
možnosti
DT

Každý jeden váš článek má obrovskou cenu. R^ Pište dál, i když už třeba vyčerpáte "dopisy".

9 0
možnosti
Foto

Jéé,to mě moc těší. Dopisy opravdu za chvíli vyčerpám. Moc ráda bych psala dál, jen toho času se třemi malými dětmi mám teď poskrovnu. Sotva stíhám reagovat na diskuse. Ale jsem za každou reakci moc ráda a povzbuzuje mě to ve psaní. Děkuji:)

1 0
možnosti
Foto

Ty se taky vždycky někde zjevíš a pak se zas po Tobě slehne zem.;-D

2 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)