Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VM

ČD jsou v pohodě, pokud se na trati nic nestane a všechno jde jak na drátkách. Jakmile ale mají řešit ve prospěch cestujících nějaký průšvih, jsou tragické.

To máte jako ve vztazích: ty prověří až nějaká krize.

2 2
možnosti

J11a92n 35Č69e85k55a42l

20. 7. 2021 9:56

A co měly dráhy jako dělat? Rychle postavit novou kolej přes pole?

0 0
možnosti
MK

Za to nemůže ČD, ale SŽDC. Například na trati Olomouc - Prostějov je co měsíc nějaká výluka. Vlakem jezdím často a v 99% případů je v tom ČD nevinně.

7 0
možnosti
AK

To je mi ale jako cestujícímu fakt u zadku. Pro mě jsou to všechno ajznboňáci. Vlakem nejezdím nijak často, ale podobných příhod už jsem taky pár zažil. Proto si troufnu konstatovat, že na dráze je pořád ten samý bordel jako přes 20, 10, 5 lety a nelepší se to.

1 2
možnosti
Foto

Kačko, vám se nelíbila vyhlídková jízda po Kolíně?;-D

Se skoro bojím napsat, že jsme Slováckým expresem jednou jeli do UH a vůbec nic se nestalo.;-D

Na pokec zítra se moc těším. Škoda, že to nevyšlo i Radance.

1 0
možnosti
VB

V84í88t 28B20u97k15a46č

19. 7. 2021 21:04

Tak trošku z druhé strany... Strhnout trolej se občas podaří. Je to stejné jako když se na dálnici převrátí kamion přes všechny pruhy. Většinou se tak stane po chybě strojvedoucího, ale může své zahrát i počasí (velké teplo, stejně jako velká zima je pro trolej problém). Oprava trvá v řádu hodin, náhrada nezávislou trakcí je též v dnešní době nemožná. To by musely být v Kolíně a Č. Brodě nejmíň 2 mašiny na záloze a stejně by se mohlo jezdit pouze po jedné TK. Zde ale evidentně selhali dispečeři na CDP. Vlak zasunout do Peček chvíli trvá, pak objet a zpátky do Kolína, spojit s dalším vlakem a šup odklonem přes Nymburk. Odhaduji, že tohle by bylo se zpožděním cca 2 až 2,5 hodiny... Jenom chtít... Mám nacestováno shodou okolností ve stejné relaci (Otrokovice - Praha) vlakem i autem hodně. Ubezpečuji, že v zácpách na dálnici jsem zůstal stát mnohem víc, než ve vlacích...

6 0
možnosti
JP

J74a36n 86P19e92š10u32l62a

19. 7. 2021 21:18

Pane Bukači, obecně souhlasím s tím co píšete, ale odklon přes Nymburk by bohužel nic nevyřešil. Poříčany byly kompletně neprůjezdné, i rychlíky Hradec Králové - Praha končily v Nymburku. Pokračovat z Nymburka přes Lysou také nešlo, protože tam zrovna o víkendu vyměňovali most přes Labe. Ještě mne napadlo, proč třeba nezajížděli se všemi rychlíky až do Peček, aby zkrátili oběh autobusů. Ale ani to by bývalo nepomohlo, protože po silnici to do Českého Brodu trvá z Peček i Kolína zhruba stejně ( https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/11123/ ). Zkrátka - správa drah to "riskla", napjala infrastrukturu nadoraz a bohužel to nevyšlo. Pak už se moc dělat nedalo. Lituji všechny, kdo ten den v tom směru museli cestovat, ale operativní řízení po vzniku té události asi o mnoho lepší být nemohlo.

2 0
možnosti
JP

J79a53n 76P21e92š55u93l19a

19. 7. 2021 20:30

Je mi líto, že jste měla takovouto zkušenost. Bohužel, jak už jste asi četla jinde, došlo ke kumulaci problémů:

- Mezi Pečkami a Poříčany probíhá plánovaná výluka, jezdí se po jedné koleji (místo běžných dvou) a vlaky se zpožďují

- Výluka probíhá i mezi Prahou a Lysou nad Labem. Tudíž nelze udělat to, co v dřívějších letech, že v případě nesjízdnosti koridoru (přes Poříčany a Pečky) mohou alespoň některé vlaky projet přes Nymburk

- Do třetice, na stejný víkend byla naplánovaná i výluka z Kolína do Velkého Oseka, kde se také jezdilo po jedné koleji místo dvou, tudíž odklon by byl také komplikovaný - i když v tomto případě i bezpředmětný.

- Toto byly plánované výluky, v důsledku kterých, jak je z popisu vidět, bylo spojení z Prahy na východ napjaté na hranu kapacity. A když kolem 10:30 udělal jeden ze strojvůdců chybu a strhl v Poříčanech trolej, bylo vymalováno. Nešlo jet Kolín - Velim - Poříčany - Praha, ale ani Kolín - Nymburk - Poříčany - Praha ani (kvůli plánované výluce) Kolín - Nymburk - Lysá n. L. - Praha. Zbývaly dvě teoretické možnosti - po "Pacifiku" z Kolína přes Ledečko a Čerčany, nebo některým z mála vlaků (po zbývající koleji) do Velkého Oseka a pak do Nymburka, Lysé, Všetat, Neratovic a Kralup. Vlaky tudy protáhnout nešlo (např. kvůli váze souprav či "seznání" strojvůdců, kteří mohou jen na tratě které znají), byla to jen možnost pro dobrodružné povahy.

Jako cestujícímu Vám toto vysvětlení samozřejmě nepomůže a je jasné, že jste z výkonu "drah" (jako celku) naštvaná. To je pochopitelné. ČD určitě měly vyjít vstříc minimálně vrácením zaplacené ceny za jízdenku. Bohužel jste jela v den a ve směru, kdy byly problémy nejhorší za několik let. Při "běžných" mimořádnostech jako strom na kolejích či sražený sebevrah, trvá řešení (či úřední buzerace) kolem dvou hodin, a většina cestujících naštěstí nic podobného nikdy nezažila. Takže snad Vás tato nemilá zkušenost neodradí od dalšího cestování po železnici. Těším se na Váš další příspěvek,doufejme pozitivnější.

21 0
možnosti
Foto

Pane Jane, děkuji za vyčerpávající vysvětlení. R^

4 0
možnosti

R^

Proto nejezdím vlakem, i když by to mělo být pohodlnější! Při odjezdu zavřou dveře a po příjezdu do cílové stanice je otevřou. Pokud tam dorazíte.

Autobus Student-Agency může také zastavit uprostřed polí, ale netrvá to ani čtvrt hodiny a jedeme objízdnou trasou!

:-)

1 4
možnosti
JH

J74a12n 40H93á24l13a

19. 7. 2021 19:03

Aneb jak napsal klasik: horší nežli LSD, je vozit se s ČSD.

Ostatnè, scénka Šimka a Krampola o japonském železničáři v Československu je zdá se aktuální j v 21. století:-)))

5 0
možnosti
Foto

To máte z toho, že jste strašná dobrodružka.

Když vlezete do vlaku ČD, musíte počítat absolutně se vším. :-)

3 4
možnosti
Foto

J11a40n 39K13a96š39í58k

19. 7. 2021 19:10

Ano vlak jiného dopravce frontu přelétne a bude v Praze o 10 minut dřív než má být.

Ještě kdyby paní tušila že trolej schválně utrhl strojvedoucí ČD při ohřívání oběda

3 2
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)