Děkujeme za pochopení.
V22l17a13d85i55m41í55r 53M83a50l73ý
ČD jsou v pohodě, pokud se na trati nic nestane a všechno jde jak na drátkách. Jakmile ale mají řešit ve prospěch cestujících nějaký průšvih, jsou tragické.
To máte jako ve vztazích: ty prověří až nějaká krize.
J11a92n 35Č69e85k55a42l
A co měly dráhy jako dělat? Rychle postavit novou kolej přes pole?
M84i74c92h96a14l 80K18o65u28t65n74ý
Za to nemůže ČD, ale SŽDC. Například na trati Olomouc - Prostějov je co měsíc nějaká výluka. Vlakem jezdím často a v 99% případů je v tom ČD nevinně.
A57l72e91š 47K22o80f92r74á62n86e90k
To je mi ale jako cestujícímu fakt u zadku. Pro mě jsou to všechno ajznboňáci. Vlakem nejezdím nijak často, ale podobných příhod už jsem taky pár zažil. Proto si troufnu konstatovat, že na dráze je pořád ten samý bordel jako přes 20, 10, 5 lety a nelepší se to.
Š65á19r63k54a 33A85n71d25r54l66o95v66á
Kačko, vám se nelíbila vyhlídková jízda po Kolíně?
Se skoro bojím napsat, že jsme Slováckým expresem jednou jeli do UH a vůbec nic se nestalo.
Na pokec zítra se moc těším. Škoda, že to nevyšlo i Radance.
V84í88t 28B20u97k15a46č
Tak trošku z druhé strany... Strhnout trolej se občas podaří. Je to stejné jako když se na dálnici převrátí kamion přes všechny pruhy. Většinou se tak stane po chybě strojvedoucího, ale může své zahrát i počasí (velké teplo, stejně jako velká zima je pro trolej problém). Oprava trvá v řádu hodin, náhrada nezávislou trakcí je též v dnešní době nemožná. To by musely být v Kolíně a Č. Brodě nejmíň 2 mašiny na záloze a stejně by se mohlo jezdit pouze po jedné TK. Zde ale evidentně selhali dispečeři na CDP. Vlak zasunout do Peček chvíli trvá, pak objet a zpátky do Kolína, spojit s dalším vlakem a šup odklonem přes Nymburk. Odhaduji, že tohle by bylo se zpožděním cca 2 až 2,5 hodiny... Jenom chtít... Mám nacestováno shodou okolností ve stejné relaci (Otrokovice - Praha) vlakem i autem hodně. Ubezpečuji, že v zácpách na dálnici jsem zůstal stát mnohem víc, než ve vlacích...
J74a36n 86P19e92š10u32l62a
Pane Bukači, obecně souhlasím s tím co píšete, ale odklon přes Nymburk by bohužel nic nevyřešil. Poříčany byly kompletně neprůjezdné, i rychlíky Hradec Králové - Praha končily v Nymburku. Pokračovat z Nymburka přes Lysou také nešlo, protože tam zrovna o víkendu vyměňovali most přes Labe. Ještě mne napadlo, proč třeba nezajížděli se všemi rychlíky až do Peček, aby zkrátili oběh autobusů. Ale ani to by bývalo nepomohlo, protože po silnici to do Českého Brodu trvá z Peček i Kolína zhruba stejně ( https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/vyluka/11123/ ). Zkrátka - správa drah to "riskla", napjala infrastrukturu nadoraz a bohužel to nevyšlo. Pak už se moc dělat nedalo. Lituji všechny, kdo ten den v tom směru museli cestovat, ale operativní řízení po vzniku té události asi o mnoho lepší být nemohlo.
J79a53n 76P21e92š55u93l19a
Je mi líto, že jste měla takovouto zkušenost. Bohužel, jak už jste asi četla jinde, došlo ke kumulaci problémů:
- Mezi Pečkami a Poříčany probíhá plánovaná výluka, jezdí se po jedné koleji (místo běžných dvou) a vlaky se zpožďují
- Výluka probíhá i mezi Prahou a Lysou nad Labem. Tudíž nelze udělat to, co v dřívějších letech, že v případě nesjízdnosti koridoru (přes Poříčany a Pečky) mohou alespoň některé vlaky projet přes Nymburk
- Do třetice, na stejný víkend byla naplánovaná i výluka z Kolína do Velkého Oseka, kde se také jezdilo po jedné koleji místo dvou, tudíž odklon by byl také komplikovaný - i když v tomto případě i bezpředmětný.
- Toto byly plánované výluky, v důsledku kterých, jak je z popisu vidět, bylo spojení z Prahy na východ napjaté na hranu kapacity. A když kolem 10:30 udělal jeden ze strojvůdců chybu a strhl v Poříčanech trolej, bylo vymalováno. Nešlo jet Kolín - Velim - Poříčany - Praha, ale ani Kolín - Nymburk - Poříčany - Praha ani (kvůli plánované výluce) Kolín - Nymburk - Lysá n. L. - Praha. Zbývaly dvě teoretické možnosti - po "Pacifiku" z Kolína přes Ledečko a Čerčany, nebo některým z mála vlaků (po zbývající koleji) do Velkého Oseka a pak do Nymburka, Lysé, Všetat, Neratovic a Kralup. Vlaky tudy protáhnout nešlo (např. kvůli váze souprav či "seznání" strojvůdců, kteří mohou jen na tratě které znají), byla to jen možnost pro dobrodružné povahy.
Jako cestujícímu Vám toto vysvětlení samozřejmě nepomůže a je jasné, že jste z výkonu "drah" (jako celku) naštvaná. To je pochopitelné. ČD určitě měly vyjít vstříc minimálně vrácením zaplacené ceny za jízdenku. Bohužel jste jela v den a ve směru, kdy byly problémy nejhorší za několik let. Při "běžných" mimořádnostech jako strom na kolejích či sražený sebevrah, trvá řešení (či úřední buzerace) kolem dvou hodin, a většina cestujících naštěstí nic podobného nikdy nezažila. Takže snad Vás tato nemilá zkušenost neodradí od dalšího cestování po železnici. Těším se na Váš další příspěvek,doufejme pozitivnější.
K83a42t59e57ř32i93n13a 21K17a61r16o17l58o93v69á
Pane Jane, děkuji za vyčerpávající vysvětlení.
B94o68h25u21m63í78r 98Š70i53m11e33k
Proto nejezdím vlakem, i když by to mělo být pohodlnější! Při odjezdu zavřou dveře a po příjezdu do cílové stanice je otevřou. Pokud tam dorazíte.
Autobus Student-Agency může také zastavit uprostřed polí, ale netrvá to ani čtvrt hodiny a jedeme objízdnou trasou!
J74a12n 40H93á24l13a
Aneb jak napsal klasik: horší nežli LSD, je vozit se s ČSD.
Ostatnè, scénka Šimka a Krampola o japonském železničáři v Československu je zdá se aktuální j v 21. století:-)))
P43a60v58e94l 25D78v59o91ř56á21k
To máte z toho, že jste strašná dobrodružka.
Když vlezete do vlaku ČD, musíte počítat absolutně se vším.
J11a40n 39K13a96š39í58k
Ano vlak jiného dopravce frontu přelétne a bude v Praze o 10 minut dřív než má být.
Ještě kdyby paní tušila že trolej schválně utrhl strojvedoucí ČD při ohřívání oběda
- Počet článků 62
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 13080x