Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Mně se naopak líbí, že se s vizitou začne až po deváté. V nemocnici jsem byla párkrát a hrozně mě štvalo, že musím být "v pozoru" brzo ráno, protože v Čechách se nehledí na pacienta a jede se podle předepsaného scénáře.

1 0
možnosti
Foto

Já vás chápu, taky jsem v nemocnici ležela a strašně mě to štvalo. jenže-ono je těžké to zorganizovat jinak. Je potřeba každého pacienta vyšetřit, vše zapsata,naordinovat,naplánovat další postup,udělat potřebaná vyšetření(sono,rtg,odběry krve,sběr moči...atd),zavolat konziliáře,sám udělat konzilia jinde,popropouštět,kdo jde domů, popřijímat, kdo přijde nový, do toho odbíhat do pohotovostní ambulance, k porodům a k rychlé.Ten koloběh na odděleních je tak složitý a propletený, že se prostě musí začínat co nejdřív,aby se dostalo na každého pacienta. I v tom Německu se začínalo vpodstatě v 6 hod-sestry začaly obcházet pokoje, dělat základní potřebná vyšetření(měřit tlak,teplotu...),aby měl doktor v 7 hod už nějaké info k dispozici. V 7 jsme si pak oběhali "malé vizity"-vyšetřili jsme si,koho bylo potřeba, od 8 do 9 byla předávka s noční službou a plánování rozvrhu dne a od 9 pak "velká vizita",kdy jsme si všichni společně prošli celé oddělení a kolektivně rozhodli, co s každým pacientem dál. Přičemž dvakrát týdně jsme takhle procházeli všechny dětská oddělení (kojence, starší děti). V Čechách to bylo všechno posunuté kvůli tomu, že jsme měli předávku jen cca 20min a s "velkou vizitou" se začínalo už v 8. O co dřív se skončilo, o to víc se stihlo administrativy, která je opravdu něco příšerného. Udělat se musí, většinou je naprosto přehnaná a zbytečná,ale někdo nahoře si jí vymyslel a my jí museli dělat. Mohal byto dělat sekretářka s maturitou, ale ta by se jim na takové voloviny za takové peníze(125Kč/hod hrubého-můj plat v Čechách) vykašlala. A tak to dali zdravotníkům povinně. A pak se pacienti divili, že se na ně ani nezajdem podívat,kdoví co kde děláme,pijem kafe,nebo co...V tomhle je to zdravotnictví prostě nanic-spoustu věcí byste chtěli dělat jinak, jste na straně pacienta a chcete pro něj udělat maximum a systém vás tlačí úplně jiným směrem...A paradox je, že ten, kdo dostane vynadáno v první linii, je právě ten zdravotnický personál....

1 0
možnosti
Foto

:-)R^ na kolik dopisů se mám ještě těšit?

1 0
možnosti

Váš blog by si měli číst všichni, kdo si německé zdravotnictví idealizují. A také ti kdo tvrdí, že je to pokrok, rodit například doma, protože "tam na tom vyspělém západě to dělá kdekdo". :-)

2 0
možnosti
Foto

Já trochu doufám, že někomu ty názory na zahraniční a českou medicínu poupravím. nebo aspoň donutím zamyslet se :)

0 0
možnosti

Mlčela jsem a v hlavě si pomalu překládala, co mi právě řekla

Zdroj: https://karolova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=642922

Jo, tam je ten problem. Celkem jsem se divil, kdyz se mne jeden kolega ptal, zda mam sny v Cestine, nebo v Nemcine.

A kdyz se konecne dostavily ty sny v nemcine, bylo po problemech.

1 0
možnosti
Foto

Taky se mě na to ptali, a taky jsem nerozuměla, co tím myslí:) Ale pak tak nějak opravdu člověk tomu jazyku vnitřně podlehne, přemýšlí německy, uvažuje německy a i na ty sny dojde...:)

0 0
možnosti

R^ pak se člověk diví co všechno vydrží . . .;-D

1 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)