Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DT

Možná měla jen špatný den...

Jsem zvědavá na další díl... R^

1 0
možnosti
JR

J11a17r66a 76R37a27n80k

23. 1. 2018 8:07

Mam otazku: Vy jste nemusela v Nemecku obhajovat v nemcine? To ve Svycarsku nasi lekai museli, ostatne v Kanade a Australii take. V Kanade i zdravotni sestry.Takze jste mohla hned pracovat.....

0 0
možnosti
Foto

Ano, samozřejmě musíme. k získání pracovního místa jsem musela mít aprobaci, něco jako pracovní povolení, ale pro lékaře-s uznáním všech zkoušek, ověřením diplomu, atd. Součástí byla i zkouška z jazyka. Kopíruji odpověď, kterou jsem psala již jednomu diskutujícímu v jednom z minulých dopisů: Zkoušky jsou samozřejmě nezbytné i v Německu. Já měla jak Sprachdiplom z gymplu, tak povinný B2 z jazykového kurzu v Německu. Ten byl zaměřený přímo pro lékaře, pořádala ho agentura, která zaměstnání pro lékaře v Německu zprostředkovává. Kurs trval měsíc, a byl velice intenzivní. Denně 8-10hodin pod vedením mluvčího, který nás ke zkouškám připravoval. A podmínky ke splnění byly opravdu přísné, závěrečným testem jsme z patnáctičlenné skupiny prošli jen dva.Zbytek lidí tak nedostalo povolení, které je k získání pracovního místa naprosto nezbytné. Já na tom nebyla tak zle, jak to z dopisů vyznívá. Ale popisuju pocity, které má podle mě hodně lidí, kteří v cizině zažívají. Tu ztrátu sebevědomí, která je s tím spojená. Nejste schopní mluvit tak plynule, jak jste byli doposud zvyklí, vše opsiujete v jednoduchách větách a slovíčka z oboru se musíte postupně učit. Máte dojem, že nikdo nemůže pochopit, co se mu snažíte říct. Ale kdyby to tak opravdu bylo, nejspíš by mě na místo ani nepřijali. Tyhle dopisy by měli být povzbuzením pro každého,kdo si něco takového prožil, nebo zrovna prožívá. Že ty vnitřní pocity nedůvěry v sebe sama jsou naprosto normální.

1 0
možnosti
HM

Kačko báječné, nemůžu se dočkat pokračování :-)

0 0
možnosti
Foto

Uf...

jen mi naskočilo, jak nás, mladinké sestry, zkoušel při vizitách pan primář, to bylo ještě v Ostravě. Bála jsem se děsně. A to to bylo celé v češtině...

0 0
možnosti
Foto

R^Je fajn, že o svých zkušenostech píšete bez příkras, "Děkujeme, odcházíme" nebylo přijímáno zrovna kladně...

2 0
možnosti
Foto

A přitom jsem měla tehdy dojem, že je to podáno docela srozumitelně. Byla jsem tehdy z toho všeho hodně zklamaná...

1 0
možnosti
OF

Také si i vzpomínám na první vizity.Primář chtěl u každého diabetika vědět hodnoty glykemie,oční pozadí, bílkovinu v moči,pokud byla pozitivní tak proteinurii za 24 hodin,glykosurii za 24 hodin,hodnotu kreatininu a reflexy/ patelární a šlachy Achillovy/,a ty reflexy si pak i u pacienta ověřoval.A říkal: tys ten reflex nevyklepal ?

A k tomu se řešilo pochopitelně ještě základní onemocnění.Jelikož na interně je skoro každý pacient diabetik, nebyla to žádná sranda.Ještě dnes se mi o těch vizitách někdy zdá. Mladé kolegyně po vizitě brečely, stejně jako jeden poněkud labilnější kolega .U nás to byl běžný přechod z výzkumu do výroby, vy jste to měla těžší.

KarmaR^;-D

3 0
možnosti
Foto

A přitom ta naše primářka byla ztělesněním dobra. Možná o to víc to pak od takového člověka zamrzí. No ale, do praxe výborné, ono je potřeba ,aby ti primáři svůj tým cepovali...

0 0
možnosti
  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)