Wellness pobyt v hotelu? Ne. Děsivá exkurze do jiného století.

Přála jsem si odpočinek na pár dní, dámský relax s mou sestrou. Vytouženou pauzu od pracovní a rodičovské role. Wellness, masáž a dobré jídlo. A tak jsem zapátrala, načež mi do oka padnul hotel s názvem Harmonie.

Harmonie. Už jen to jméno. No řekněte sami, pohoda z reklamních fotek jen dýchá. Ta krása, ten luxus.

Zarezervovala jsem dvoulůžkový pokoj ve výhodné nabídce krátkého, podzimního pobytu nazvaného Říjnový wellness. Polopenze, wi-fi zdarma, neomezený vstup do sauny, whirlpoolu, i do zážitkového bazénu. Báječné!

Příjezd. Parkujeme u hotelu a míříme k budově s nápisem Harmonie, k vysněné oáze klidu:

Zvolna připouštíme vlastní omyl, něco tu nehraje. Asi jsme dobyly špatný hrad. Po usilovné námaze zjišťujeme, že se o kus dál nachází další objekt. Taktéž nese název Harmonie, a tak ho osídlujeme.

Jsme řádně ubytovány, naši radost kalí snad jen drobné vady na kráse. Kompozice jistě potěší milovníky retra, pamětníky ROH a Dovolené s Andělem:

Čas na bazén, wellness a saunu. Dozvídáme se, že pod reklamním pojmem "neomezený vstup", se skrývá povinnost zarezervovat si přesně daný čas, aby se mohli všichni hezky prostřídat. Rychle zvažujeme naše šance, neboť parkoviště čítá místa pro dvě stě aut, a tabulky na chodbách informují o více jak čtyřech stovkách pokojů. Paní nás uklidňuje. Bazén pojme celých dvacet osob a do sauny prý nikdo nechce. Jupí:

Večeře. Dozvídáme se, že spočívá v jedné jediné, pevně dané porci teplého jídla, bez možnosti výběru. Těšíme se na kulinářský zážitek, reklamní fotky slibovaly vysokou gastronomii. Brzy zjišťujeme, že tento pojem splňuje pouze fakt, že se jídelna nachází na vrcholku schodiště, což je opravdu vysoko. Jsme ušetřeny poposedávání na místě v očekávání číšníka, večeře je pojata jako zážitek se vzpomínkou na výdejnu v klasické závodní kantýně, či školní jídelně.  Chybí snad jen legendární plastový tác a čepovaný čaj s cukrem. Nabídku pozvedá plejáda kompotů jak z osmdesátek, leč s díky je odmítáme. Nemůžeme se dočkat, co nám paní kuchařka umělecky naaranžuje na talíř. Řeknu vám, to je taková krása, že se to ani slovy popsat nedá:

Pokud někdo váhá, o co se jedná, tak vězte, že jde o kejdu z brambor, masa a oleje. Zachytila jsem bohužel již rozjedenou porci, ale přísahám, že se od původního vzhledu příliš neliší. Ač jsem nedojedla, trávím zbytky doposud.

Nastává poslední fáze dne, klid na pokoji, což je pro dvě strhané matky samostatnou definicí slova wellness. Vytahujeme notebook, zapínáme Netflix. Konečně chvíle, kdy se s nikým nemusíme dělit o ovladač, kdy na nás při žehlení nechrochtá prasátko Pepa. Naše chvíle a filmy pro dospělé. Leč smůla. Wi-fi zdarma si můžeme bez obav užít pouze u recepčního pultíku, na baru, či v restauraci. Na pokoji nikoliv, signál je slabý. Od zaměstnance na recepci dostáváme radu, že příště musíme lépe číst.

Zástupkyně vedení se diví, co bychom chtěly a tvrdí, že wi-fi na pokoji rozhodně není standard. Nehádáme se. V letech, v nichž uvízl tento hotel, totiž wi-fi bezpochyby vůbec neexistuje.

Je ráno. Stojíme v řadě na rohlík. Váhám mezi talířem, co je mokrý, a co je flekatý, odháním mouchy z oschlé šunky a nabírám si míchaná vejce čeřená vodou. Místo džusu je k dispozici pouze žlutá, chemická šťáva, nejspíš Jupík, spíš však Hopík.

Vzdáváme to, balíme se. Prosíme o pohovor s ředitelem hotelu, rádi bychom mu ukázaly fotky a zeptaly se na možné alternativy řešení. K dispozici je však pouze zástupkyně, která se ptá, kde jsme snímky pořídily, protože některá místa hotelu prý vůbec nepoznává. Chápeme.

Jsme nuceny zaplatit plnou částku za absolvovanou noc, ale je nám dovoleno stornovat zbytek pobytu a uprchnout. Za to jsme opravdu vděčné a okamžik, kdy ztrácíme hotel Harmonie z dohledu, patří jednoznačně k nejhezčím zážitkům celých uplynulých osmnácti hodin.

Naše žádost o navrácení peněz byla zamítnuta, printscreen s celým odůvodněním přikládám:

A to je vše přátelé. Pokud byste stáli o harmonickou dovolenou, hotel Harmonie vám vřele nedoporučuji.

Autor: Kateřina Karolová | pátek 27.10.2023 8:00 | karma článku: 45,08 | přečteno: 16123x

Kateřina Karolová

Láká vás studium medicíny? Zvažte to! – část desátá (Pohotová pohodová pohotovost)

Milí budoucí lékaři, naděje naše. Chtěla bych vás seznámit se zákulisím pohotovosti. Jestli se nemůžete dočkat lékařské profese, bylo by fér vědět, čemu se chystáte upsat duši.

3.10.2021 v 21:51 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8609x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Taky jste si přála malou princeznu a lítaj vám doma Páni kluci?

Nedávno jsem potkala holčičku jak z katalogu. Zapletené culíky, nehtíky na růžovo, opodál její těhotná maminka. Ptám se: „Co to bude?“ Prý zase holka, že si to tak s manželem naplánovali. To já taky. A mám tři kluky.

22.9.2021 v 7:30 | Karma: 40,60 | Přečteno: 3934x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Rodinná idyla za dob pandemie? S mými dětmi - leda ve snu.

Tak se prý blíží čtvrtá vlna. Vypadá to,že zavřou školy, školky, všechno. Teda až po volbách, jasný. Budem opět všichni pospolu.Při vzpomínce na letošní jaro hledám číslo do Bohnic. Ani Chocholouškovi bych mé tři školkáče nepřála.

9.9.2021 v 13:39 | Karma: 42,71 | Přečteno: 6871x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Cestování s Českými dráhami? Únikovka pro otrlé!

Tak jsem si z Moravy vyjela do Prahy. S partou holek, navštívit kamarádku, jen tak na otočku, oslavit její narozeniny. Ráno tam, večer zpátky. Chtěly jsme se vyhnout D1, takže vlakem. Zážitek, který mi vydrží až do důchodu.

18.7.2021 v 22:54 | Karma: 47,33 | Přečteno: 20929x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Co si, matko, napečeš, to si taky sníš!

Dřív jsem neměla příliš pochopení pro lidi, kteří selhávají v naprosto obyčejných situacích. Úklid dětského pokoje, ranní odchod z domu, smysluplný rodinný program, společná večeře. A pak jsem se stala matkou.

13.12.2020 v 19:59 | Karma: 45,08 | Přečteno: 13349x | Diskuse| Společnost

Čínská armáda se vrátila k Tchaj-wanu. Dvanáct letadel přeletělo dělící linii

27. dubna 2024  11:11

Tchaj-wan v sobotu zaznamenal obnovenou aktivitu čínské armády ve své blízkosti. Tchajwanské...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05,  aktualizováno  10:41

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

Zemřel Robert Kvaček. Spisovateli a uznávanému historikovi bylo 91 let

27. dubna 2024  10:10,  aktualizováno  10:24

Ve věku 91 let zemřel historik a spisovatel Robert Kvaček. Ten patřil k největším osobnostem...

Neapol zasáhlo zemětřesení o síle 3,9. Ohnisko se nacházelo na svahu sopky Vesuv

27. dubna 2024  9:52

Oblast kolem sopky Vesuv nedaleko jihoitalské Neapole v sobotu ráno zasáhlo zemětřesení o síle 3,9....

Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)