Taky jste si přála malou princeznu a lítaj vám doma Páni kluci?

22. 09. 2021 7:30:00
Nedávno jsem potkala holčičku jak z katalogu. Zapletené culíky, nehtíky na růžovo, opodál její těhotná maminka. Ptám se: „Co to bude?“ Prý zase holka, že si to tak s manželem naplánovali. To já taky. A mám tři kluky.

Odjakživa jsem si představovala, jaké to bude, až budu mít jednou holčičku. Jestli mi bude podobná, jestli jí budou zajímat stejné věci, jako mě. Jestli si vybere radši balet, nebo gymnastiku. Jak si s ní budu hrát na vaření, budem spolu přebalovat panenky a vyrážet na dívčí nákupy. Jak jí budu do vlasů zaplétat kytky a tvořit místo normálního účesu efektní umělecká díla.

Takže takhle. Ne, že bych se úplně nedočkala.

Třeba ty vlasy. Vzhledem k faktu, že jejich stříhání je u mých synů asi stejně populární, jako jejich občasné umytí, vyskytují se i v naší (převážně mužské) domácnosti dlouhovlasí jedinci. S účesy si tedy hraju i jako máma od tří kluků, ovšem mým původním představám je realita poněkud vzdálená:

Kdyby vás zajímalo, o co se jedná, tak o inteligentní plastelínu. Občas mám dojem, že některé hračky vykazují vyšší IQ, než tři mé děti dohromady.

Co dál? Kreslení. Než jsem se stala matkou, myslela jsem si, že jde o činnost, jež milují všechny děti, a to bez ohledu na pohlaví. Já si třeba malovala pořád, a to byly k sehnání jen obyčejné pastelky či fixy, které jsme po vyschnutí museli nakopávat obyčejnou Okenou. V dnešní době, kdy existuje nepřeberný výběr mezi paletou odstínů, materiálem, typem i tvary, kdy se prodávají vodní omalovánky, nalepovačky, barvy na textil nebo křídy, co se nelámou, musí být děti u vytržení. Tak ne. Mé děti ne. Jediný, kdo je ze současných možností odvařený, jsem já sama. Nakoupím, předvedu, namotivuju a těším se na výsledek. Fotky mluví za vše, takto končí kreativita mých dětí. Tedy synů:

Ten mokrý flek, to byl pokus o smazání důkazů. Prý dřív, než objevím místo činu, leč, byla jsem rychlejší, bohužel. Ale i kdyby ne, počkalo by to na mě. Z repertoáru, který měl náš malý pachatel na výběr, si neomylně zvolil právě ten výrobek, který se pyšnil odolností proti vyprání.

Když jsem se (já, žena ze sídliště) stěhovala na samotu valašských pasek, počítala jsem s tím, že mé děti nebudou jako z cukru. Poděděné svetry a tepláky s dírou, vždyť kde jinde by měly dosloužit, než při hrách v divoké přírodě. Jenže - level, kterého jsou mí tři hoši schopni dosáhnout při pobytu venku, předčil veškárá má očekávání:

Za své vzaly i představy o společném vaření. Nadšení by bylo, ale geny mých dětí spíše inklinují ke klasickému mužskému stylu. Ohřej v mikrovlnce a je to. Takto dopadla čokoláda, kterou si děti chtěly (hrdě a osamotě) ozdobit palačinky:

Jako malá jsem si ráda stavěla domečky z dek a polštářů. S kamarádkami jsme si vždycky zalezly dovnitř, natahaly jsme tam panenky a hrály jsme si na školku, nebo čajový dýchánek. Krása. I mé děti tomu propadly. Ovšem místo domečků u nás vznikají bunkry nebo barikády a neřízená palba nekončívá zrovna optimisticky:

Tu televizi jsem chtěla samozřejmě zachránit. Nezadařilo se, a tak zůstaly děti výchovně bez ní. Několik měsíců. Že to byl trest především pro nás rodiče, snad podotýkat nemusím, že?

Občas se zadaří a vyrazíme za kulturou. Nečekejte divadlo, mám na mysli obyčejnou dětskou akci. Tam se často dojímám. Těch možností, ten výběr. Třeba stánky s kreativním tetováním, to by se mi v dětství určitě líbilo. Mít holčičku, určitě by si vybrala podobně, jako já. Nechala by se pomalovat něčím duhovým, třpytivým a pastelovým. Mí kluci domů odchází s pirátskou lebkou, nebo se symboly, jak z věznice na Pankráci.

Jasně, chlapi, já vím. Ale představovala jsem si momentky s jednorožcem, chápete?

No, co už.

Od té doby, kdy se mi před šesti lety změnil život, kdy do něj vstoupily tyhle tři nové duše, mi znatelně přibyly vrásky i šediny. Ale taky něco, co bych za nic nevyměnila. Ani za tu jednu holčičku. Mám tři zdravé děti a to je úplně nejvíc.

Autor: Kateřina Karolová | středa 22.9.2021 7:30 | karma článku: 40.60 | přečteno: 3923x

Další články blogera

Kateřina Karolová

Wellness pobyt v hotelu? Ne. Děsivá exkurze do jiného století.

Přála jsem si odpočinek na pár dní, dámský relax s mou sestrou. Vytouženou pauzu od pracovní a rodičovské role. Wellness, masáž a dobré jídlo. A tak jsem zapátrala, načež mi do oka padnul hotel s názvem Harmonie.

27.10.2023 v 8:00 | Karma článku: 45.08 | Přečteno: 16087 | Diskuse

Kateřina Karolová

Láká vás studium medicíny? Zvažte to! – část desátá (Pohotová pohodová pohotovost)

Milí budoucí lékaři, naděje naše. Chtěla bych vás seznámit se zákulisím pohotovosti. Jestli se nemůžete dočkat lékařské profese, bylo by fér vědět, čemu se chystáte upsat duši.

3.10.2021 v 21:51 | Karma článku: 42.54 | Přečteno: 8596 | Diskuse

Kateřina Karolová

Rodinná idyla za dob pandemie? S mými dětmi - leda ve snu.

Tak se prý blíží čtvrtá vlna. Vypadá to,že zavřou školy, školky, všechno. Teda až po volbách, jasný. Budem opět všichni pospolu.Při vzpomínce na letošní jaro hledám číslo do Bohnic. Ani Chocholouškovi bych mé tři školkáče nepřála.

9.9.2021 v 13:39 | Karma článku: 42.71 | Přečteno: 6866 | Diskuse

Další články z rubriky Společnost

Tomáš Vodvářka

Velký pátek jako příležitost

Už několik let je v "portfoliu" státních svátků i Velký pátek, který by mohl být vhodnou příležitostí k uvědomění si tzv. evropských hodnot, s nimiž se poslední léta mediálně žongluje.

28.3.2024 v 9:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 37 | Diskuse

Filip Vracovský

Jak to vypadá Mordor ( Rusko ) už nám klepe na dveře ?

Krátká předsváteční úvaha ... Taky vás některé uklidňující zprávy spíš rozruší ? Račte vstoupit .....

28.3.2024 v 9:00 | Karma článku: 6.40 | Přečteno: 145 |

Michael Laitman

Odhalení tajemství Knihy života

Jeden mudrc kdysi řekl: „Člověk musí získat jak vědomosti, tak moudrost.“ Na otázku, jaký je mezi nimi rozdíl, odpověděl: „Vědomosti se získávají čtením knih, moudrost se získává čtením knihy, kterou jsi ty sám.“

28.3.2024 v 4:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Tadeáš Firla

KSČM a Jan Ámos Komenský

Myslím, že politické, nebo náboženské symboly mají veliký význam a pro některé lidí hodně znamenají. Dnes jsem si všiml dvou. Vedle sebe ve skříňce - logo KSČM a portrét Jana Ámose Komenského. Je to změna mysli, nebo pouhá fraška?

28.3.2024 v 1:25 | Karma článku: 8.84 | Přečteno: 126 | Diskuse

Václav Kunft

Krásná česká královna Viola Těšínská.

O Viole Těšínské je zoufale málo písemných zmínek. Není divu, nebyla příliš významná a manželkou panovníka byla pouze rok. O to víc může pracovat fantazie.

27.3.2024 v 15:05 | Karma článku: 14.74 | Přečteno: 336 | Diskuse
Počet článků 62 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 10636

Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...