Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

S dítětem na koupaliště? S jedním klidně.

S narůstajícím počtem vlastních dětí roste i míra vašeho sebevědomí. To, co vám jako prvorodičce přišlo náročné, považujete jako matka od vícero dětí za naprostou banalitu. Řekla bych skoro, že vám to přijde pod vaši úroveň.

Narodila jsem se ve znamení lva. Hvězdy mi tím do vínku nadělily potřebu letních teplot a můj organismus tomu po celý život dává za pravdu. Vyzbrojil mě na to speciálně mizernou mikrocirkulací, to proto, abych si snad nedovolila usínat bez teplých ponožek, a to i během vlahých letních nocí. Vše pod dvacet stupňů považuje mé tělo za Sibiř a taju až při hodnotách blížících se třicítce.

Po prvním porodu se mé lví potřeby nehodlaly jen tak lehce vzdát. S naším Matějem jsem při prvním náznaku tropů vyrazila k vodě, létu vstříc, ovšem prozření nastalo už při samotném balení tašek. Víte, chystání věcí potřebných mimo domácí teritorium, mi dělávalo problém už v době, kdy jsem děti neměla. Dospěla jsem dokonce k tomu, vytvořit si několik seznamů a odškrtávat si je před tím, než odjedu pryč. Co nezapomenout, když cestuju (na kolej do Prahy, do Německa), když jedu dělat zdravotnici (na tábor, na školu v přírodě), nebo když vyrazím k bazénu. To bych trochu rozvedla. Pro představu mého starého já. Takže: plavky, ručník (tímto bezpochyby končí seznam většiny mužů). Mýdlo a šampon, ženy už vylezly z pralesa. Taky další ručník, nebudu se přece utírat do toho mokrého z bazénu. Dál tonikum a krém na obličej. A vatové tamponky, bez těch je totiž tonikum k ničemu. Základům společenské hygieny se nedá vyhnout. S tím souvisí deodorant. Hřeben. Lak na vlasy. Vejde se, hodí se. Řasenka taky. Co dál. Brýle proti slunci, opalovací krém, klobouk, boty do sprchy. Plavací brýle a čepici, to aby mě to poflakování u vody dohnalo k nějakému zodpovědnému plaveckému stylu pro udržení linie. Ale hlavně, hlavně nezapomenout deku, knížku, jídlo a pití. Jedu přece relaxovat…

Což se dá i s tím dítětem, myslela jsem si tehdy po tom prvním porodu. Prozřením, o kterém jsem se zmínila, bylo to, že jsem během balení věcí pro mimino dospěla k závěru, že stran balení mých věcí se nejspíš spokojím s mužským seznamem. Neplánovaně jsem ho vytunila. Pro sebe jsem si nesbalila nic, což mi došlo až cestou k autu, a tak jsem se vrátila alespoň pro ty plavky. Nad ručníkem jsem mávla rukou, použiju osušku po dítěti. Být matkou je skvělá příležitost k tomu, naučit se slevovat ze svých nároků.

Letošní prázdniny trhaly tropické rekordy. A já jsem tu vysněnou Saharu po většinu času smutně pozorovala ze stínu. Mám tři děti, chápete. Mé mateřské pudy uzemnily veškeré mé dřívější touhy a já se tolerantně podřídila potřebám všech okolo. Místo toho, abych se slastně natáhla paprskům vstříc, poponášela jsem celé léto starostlivě deku s hračkama tam, kam slunce nedosvitlo. Místo toho, abych si vychutnávala horký vzduch v každém zákoutí našeho domu, svědomitě jsem každou místnost nad ránem hermeticky uzavřela, aby teplota ovzduší nevzrostla ani o jeden stupeň ochlazený během noci. Místo toho, abych každou volnou chvíli trávila volnožehem někde u vody, oddala jsem se nucenému pobytu se smečkou pod slunečníkem u domácího dětského bazénku. U toho, do kterého jsem si sama nanosila vodu a nakonec si do něj i sama lehla, aby se to celé nějak využilo. Mé děti se totiž narodily v chladných měsících, a tak je letní teploty ani trochu nevzrušují. Já se naopak nacházela v tak zoufalém absťáku, že jsem vzala za vděk i tou trochou vody, s pískem z dětské tatrovky na dně.

Tak. A teď si představte, před pár dny, hvězdy se nade mnou ustrnuly. Matěje s Jonášem si nečekaně odvezla teta a mě samotnou s Filipem zastihl telefonát mého taťky. Prý jede na koupaliště, i s mým bráchou, jestli se nechci přidat, že mi pomůžou s dětma. Při představě, že se dostanu mezi lidi, budu mít s sebou jen JEDNO dítě a k tomu DVA dospěláky na pomoc, mě samou euforií z nedočkavosti zachvátil třes rukou. V přesvědčení z nepochybně těžké pohody, která mě čeká, jsem si věci zabalila dokonce podle svého starého seznamu! Bože, možná si budu moct i lehnout na deku! Chápete to? Místo jedné knížky jsem si vzala hned dvě! 

Přijímám sázky na odhad průběhu celé akce. A nebojte se drsnějších tipů. Do bazénu jsem se vůbec nedostala? Ne, tak drsné to nebylo. Do bazénu jsem se dostala. Ovšem předcházelo tomu toto: příchod, dítě s blbou náladou v náručí. Pokusy o oddělení dítěte od mého těla za účelem roztáhnutí deky. Rezignace, ubikace za dopomoci všech ostatních, a poté hromadný odchod k dámským šatnám z důvodu marné snahy o separaci. Nadvláda dítěte, zajištěná pevným přisátím, úspěšně pokořena. Plavky oblečeny. Trauma z chvilkového přerušení kontaktu ovládá zbytek pobytu. Mé dítě odmítá vstoupit do brouzdaliště. Namáčím si plavky, abych si z celé akce přinesla domů alespoň nějaký zážitek. Vybalování vlhkých věcí z tašek by na mě mohlo dýchnout nostalgií, kterou jsem si tak slibovala. Po naprosto marných pokusech o kontakt dítěte s vodou probíhá návrat zpátky na deku. Odmítám dítěti vydat bradavky k dalšímu bezcílnému žmoulání, čímž u něj navozuji ještě blbější náladu než předtím.

Čas na to, pokrýt deku i okolí hračkami a dětským jídlem. Zlomový moment, dítě objevuje moje čokoládové sušenky určené ke krácení dlouhé cvhíle během čtení druhé knížky. Dítěti se rapidně mění výraz v obličeji.

Nastává moje chvíle. Mizím zadem, zatímco děda se strejdou využívají vysoké hladiny cukru v krvi mého dítěte a přesvědčivě ho zabavují. Jsem v bazénu. Pro začátek volím ležérní rozplavbové tempo. K ničemu dalšímu nedostanu příležitost. Na břehu stojí můj bratr, v náručí mé dítě zmítající se v křečích z řevu. Tím končí celá naše rodinná akce. Pokusy o zvrat jsou naprosto marné. Mlčky balím, dítě se ublíženě odmítá vzdálit.

Odchod, dítě s blbou náladou v náručí.

Řekla bych, že mi hvězdy chtěly dát najevo, že pýcha předchází pád. Že když mám jako matka od tří dětí na starosti dítě jen jedno, že to přesto nebude probíhat podle mých představ.  Že kralovat nebudu já. I když jsem se narodila jako lev. To jen abych na to příště myslela....

Autor: Kateřina Karolová | sobota 25.8.2018 20:18 | karma článku: 39,53 | přečteno: 5018x
  • Další články autora

Kateřina Karolová

Wellness pobyt v hotelu? Ne. Děsivá exkurze do jiného století.

Přála jsem si odpočinek na pár dní, dámský relax s mou sestrou. Vytouženou pauzu od pracovní a rodičovské role. Wellness, masáž a dobré jídlo. A tak jsem zapátrala, načež mi do oka padnul hotel s názvem Harmonie.

27.10.2023 v 8:00 | Karma: 45,08 | Přečteno: 16122x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Láká vás studium medicíny? Zvažte to! – část desátá (Pohotová pohodová pohotovost)

Milí budoucí lékaři, naděje naše. Chtěla bych vás seznámit se zákulisím pohotovosti. Jestli se nemůžete dočkat lékařské profese, bylo by fér vědět, čemu se chystáte upsat duši.

3.10.2021 v 21:51 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8608x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Taky jste si přála malou princeznu a lítaj vám doma Páni kluci?

Nedávno jsem potkala holčičku jak z katalogu. Zapletené culíky, nehtíky na růžovo, opodál její těhotná maminka. Ptám se: „Co to bude?“ Prý zase holka, že si to tak s manželem naplánovali. To já taky. A mám tři kluky.

22.9.2021 v 7:30 | Karma: 40,60 | Přečteno: 3934x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Rodinná idyla za dob pandemie? S mými dětmi - leda ve snu.

Tak se prý blíží čtvrtá vlna. Vypadá to,že zavřou školy, školky, všechno. Teda až po volbách, jasný. Budem opět všichni pospolu.Při vzpomínce na letošní jaro hledám číslo do Bohnic. Ani Chocholouškovi bych mé tři školkáče nepřála.

9.9.2021 v 13:39 | Karma: 42,71 | Přečteno: 6871x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Cestování s Českými dráhami? Únikovka pro otrlé!

Tak jsem si z Moravy vyjela do Prahy. S partou holek, navštívit kamarádku, jen tak na otočku, oslavit její narozeniny. Ráno tam, večer zpátky. Chtěly jsme se vyhnout D1, takže vlakem. Zážitek, který mi vydrží až do důchodu.

18.7.2021 v 22:54 | Karma: 47,33 | Přečteno: 20929x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)