Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já, Doktorin - dopis číslo 19

Začátky v cizině bývají krušné. Dopisy plné syrové reality z boje můžou rodinu doma dost znepokojit. A tak je načase, najít jiný úhel pohledu a napsat něco o tom, co je tam u vás vlastně fajn.

Moje bydlení má prostě geniální polohu. Uprostřed všeho, co potřebuju. Na jednu stranu práce, na druhou centrum, přímo rovně vlakové nádraží, přes cestu obchod s potravinami, doprava dolů supermarket, nahoru plavecká hala, doleva cesta k parku.

Ráno můžu vyrážet až v 6:50 a stejně to na sedmou stihnu. Pokaždé, když si to uvědomím, zavzpomínám na hodinové trmácení přes Zlín trolejbusem na gympl, nebo čekání na věčně zpožděné autobusy k pražskému Motolu. Člověk ušetří docela podstatnou část života, když jí nemusí trávit denně na cestách.

Odpoledne používám byt jako průchoďák. Odložím v něm věci z práce, naberu podklady k vyřizování do města a pokračuju plynule opačným východem směrem k centru. Ostatní lidi v Nordhausenu musí celou ulici od nemocnice k obchodům obejít, protože je obestavená domama a chybí v ní uprostřed nějaká ulička. Tuhle si mi na to stěžovala Claudio- Rumun, který tu pracuje jako traumatolog. Nabídla jsem mu, že to příště může klidně vzít přes mou předsíň-stačí zazvonit, jestli jsem doma. Přišlo mu to jako bezva nápad.

K nádraží vede od mých dveří téměř přímá cesta skrz centrum a hlavní nákupní tepnu. Sem tam na ní potkávám povědomé tváře rodičů a dětí, které na mě radostně ukazují. Pamatují si mě už i úředníci z banky, nebo pojišťovny a někteří o mě mají dost podrobný přehled aniž by se museli dívat do papírů. Den je potom takový jakoby barevnější. Je to fajn bydlet na menším městě.

Když uprostřed vaření zjistím, že mi něco chybí, prostě jen vyběhnu přes ulici. Trvá to asi třicet vteřin. Obchod má takovou ideální velikost, nemusím se proplétat nekonečnýma uličkama a najdu v něm přesně a akorát to, co potřebuju. Prodavačka u kasy už mě zná a pokaždé se na mě přátelsky usmívá. Je příjemné vidět někoho, koho práce baví. Pokaždé mi popřeje hezký zbytek dne, nebo slunečný víkend, nebo něco takového. Myslím, že jí baví poslouchat mojí němčinu s přízvukem a odpovědi plné chyb. Tváří se, že to je roztomilé.

Hledala jsem na internetu, co bych mohla v Nordhausenu podniknout a objevila jsem plaveckou halu se saunou. Paráda! Sauna je přesně to, co v těchhle mrazech potřebuju. Okamžitě jsem si sbalila věci a vyrazila na průzkum. S přesnou adresou jsem si hlavu moc nelámala, stačil mi orientační směr, protože byl krásný zimní den plný slunce a já měla náladu se třeba i jen tak projít a seznámit se víc s okolím. Zjistila jsem že lázně mám skoro za domem!

Paní u okýnka byla nesmírně milá. Když jsem jí vysvětlila, že jsem ve městě nová a chtěla bych do bazénu chodit pravidelně, ochotně mi prodala kartu, na kterou budu mít levnější vstup a osobně mě provedla celou budovou. Na to, že byla neděle odpoledne, bylo v bazénu i sauně jen pár lidí. Ze začátku mi přišlo trochu divné, že si nemám s kým povídat, jako ostatní, že jsem tam sama-ale na druhou stranu-mohla jsem si dělat, co jsem chtěla. Byla jsem v ráji. Jen tak jsem si splývala v teplé vodě skoro prázdného bazénu a pozorovala přes sklo lidi zabalené v zimních bundách a čepicích. Mezi saunou a bazénem jsem pendlovala přes dvě hodiny. Do sauny se nesmí v plavkách. Bylo mi to úplně ukradené. Vůbec ty nahaté Němce a Němky neznám. A oni neznají mě. Co mi je do nich. Když chci, prostě vypnu a to jejich brebentění je jako šum. Když se s nima nebudu chtít bavit, řeknu, že nerozumím. Ani si to nemusím moc vymýšlet. Že bych se měla učit němčinu a procházet poznámky z práce? Ani omylem. Ještě si zaplavu tam a zpátky, ohřeju se v sauně, pak si budu zhruba 15 minut jen tak umývat vlasy, a pak se na neurčitě dlouho natáhnu v odpočívací místnosti. A taky si zjistím, jestli tu dělají masáže. Jestli mě ještě někdy napadne se po práci něco učit, zajdu si do parku a počkám, až to přejde…

Není to tady tak zlé. Záleží na úhlu pohledu. Už jsem ho našla. A kdybych ho ztratila, mám jinou možnost. Nikdo jiný z našeho oddělení tuhle šanci nemá. Když mě to tu bude fakt moc štvát, prostě odejdu. Můžu se sbalit a všechno to tady opustit. Růžena tu zůstane až do důchodu. S Babettou!

Autor: Kateřina Karolová | sobota 20.1.2018 8:00 | karma článku: 31,14 | přečteno: 2624x
  • Další články autora

Kateřina Karolová

Wellness pobyt v hotelu? Ne. Děsivá exkurze do jiného století.

Přála jsem si odpočinek na pár dní, dámský relax s mou sestrou. Vytouženou pauzu od pracovní a rodičovské role. Wellness, masáž a dobré jídlo. A tak jsem zapátrala, načež mi do oka padnul hotel s názvem Harmonie.

27.10.2023 v 8:00 | Karma: 45,08 | Přečteno: 16121x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Láká vás studium medicíny? Zvažte to! – část desátá (Pohotová pohodová pohotovost)

Milí budoucí lékaři, naděje naše. Chtěla bych vás seznámit se zákulisím pohotovosti. Jestli se nemůžete dočkat lékařské profese, bylo by fér vědět, čemu se chystáte upsat duši.

3.10.2021 v 21:51 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8608x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Taky jste si přála malou princeznu a lítaj vám doma Páni kluci?

Nedávno jsem potkala holčičku jak z katalogu. Zapletené culíky, nehtíky na růžovo, opodál její těhotná maminka. Ptám se: „Co to bude?“ Prý zase holka, že si to tak s manželem naplánovali. To já taky. A mám tři kluky.

22.9.2021 v 7:30 | Karma: 40,60 | Přečteno: 3933x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Rodinná idyla za dob pandemie? S mými dětmi - leda ve snu.

Tak se prý blíží čtvrtá vlna. Vypadá to,že zavřou školy, školky, všechno. Teda až po volbách, jasný. Budem opět všichni pospolu.Při vzpomínce na letošní jaro hledám číslo do Bohnic. Ani Chocholouškovi bych mé tři školkáče nepřála.

9.9.2021 v 13:39 | Karma: 42,71 | Přečteno: 6869x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Cestování s Českými dráhami? Únikovka pro otrlé!

Tak jsem si z Moravy vyjela do Prahy. S partou holek, navštívit kamarádku, jen tak na otočku, oslavit její narozeniny. Ráno tam, večer zpátky. Chtěly jsme se vyhnout D1, takže vlakem. Zážitek, který mi vydrží až do důchodu.

18.7.2021 v 22:54 | Karma: 47,33 | Přečteno: 20927x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)