Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Já, Doktorin - dopis číslo 16

Trocha pauzy od vyprávění historek z nemocnice. Co třeba podívat se, jaké se dá v cizině sehnat bydlení? 

Bydlím u Amelie. U té staré paní, o které jsem psala v jednom z předchozích dopisů. Z hotelu Katarina jsem se přestěhovala koncem prosince a povýšila jsem tak z jednopokojáče na byt se zahradou. Je to vlastně takový malý hrad.

Dominantou domu je totiž masivní kamenná věž, kterou majitelé kompletně zrekonstruovali. Je krásná. Bydlí v ní dvě rodiny. Já obývám  přízemí vedlejší budovy, říkám si tomu pro sebe podzámčí. Byt má stěny tlusté půl metru a v koupelně je klenutý strop. Velkou výhodou je, že byt má dva vchody. Tím do zahrady odcházím každý den do práce a cesta mi trvá slabých deset minut volnou chůzí. Druhým vchodem, který míří opačně, směrem dolů z kopce, se dá do tří minut pohodlně seběhnout přímo do centra města. Z kuchyně je krásný výhled. A když se vracím zpátky, moc ráda si vychutnávám tu cestu nahoru, vypadá pohádkově.

Amelia s manželem bydlí nade mnou. Občas mají na návštěvě vnoučata a to je jediná chvíle, kdy registruju nějaký pohyb z patra. Jinak si moc nevadíme. Amelia se mě tuhle dokonce ptala, jestli v bytě vůbec někdy jsem, že nedělám žádný hluk….

Manžel Angeliky, Klaus, je výřečný a společenský člověk. Nedal mi ten první den šanci ani dovřít dveře a bodře se mě začal vyptávat na první dojmy. Mluví nesmírně rychle a neustále vtipkuje. Často nepochopím pointu, přesto se ze zdvořilosti usmívám. Občas mu to dojde a vypadám pak jako blbec. Nesnáším to. Při konverzaci s ním tak vlastně jen bilancuji, co je míň trapné - nechat si vtip zopakovat, nebo dělat, že mu rozumím….?

Klaus je nadšený domácí kutil. Je mi líto, že nezná českou klasiku od Smoljaka „Kulový blesk“, protože s inženýrem Severýnem by si s takovou mohl podat ruku. Specializuje se na vymýšlení stolků do obýváku. Instaluje do nich všechnu elektroniku i světlo tak, aby člověk nemusel nikam vstávat a měl to po ruce. Měla jsem nutkání mu popsat scénu „na druhou kolej přijíždí vlak z Vizovic, opakuji na druhou kolej…“, ale nepustil mě ke slovu. Na svoje stoly má dokonce patent a prodává je po světě. Když zjistil, že za mnou na návštěvu přijel manžel, nenechal se odbýt a provedl nás celým domem, aby nám předvedl své výtvory. I když mi to přišlo zajímavé, trochu jsem se po dvou hodinách ztrácela ve fyzikálních principech odrazu zvuku od spodní desky a akustických výhodách reproduktorů umístěných na střed. Nehledě na to, že jsem si chtěla užít vzácnou manželovu návštěvu a ne debatovat nad kusem dřeva…

Vzpomínám si, jak jsem se s Klausem seznámila hned po nastěhování. Potřeboval se ten první den ujistit, že mi je vše jasné a dostatečně oceňuji, co všechno mám k dispozici. Dlouze mi vysvětloval, na kolik stupňů mám zapínat topení a jak často mám větrat, kdy vypínat vodu od pračky a jak regulovat teplotu ohřívače vody v kuchyni. Přinutil mě vyzkoušet popořadě všechny vypínače na světla. Na každé stěně u dveří jsou tři. Kopírují prý logickou potřebu zhasínání a rozsvěcování v jednotlivých místnostech při průchodu bytem. „To nemá jen tak někdo, to jsem vymyslel já sám…“zdůrazňoval mi Klaus důležitě. Tímto světlem zhasnu v kuchyni, nižším rozsvítím hlavní světlo v obýváku, nejspodnějším diskrétní lampičku nad stolkem….když popojdeme dál směrem k ložnici, zhasneme tímto vypínačem hlavní světlo v obýváku, tím pod ním rozsvítíme žárovky u oken, tímto vše zhasnem…“ Přeblikávala jsem dle pokynů jednotlivými vypínači a značně pochybovala o svém IQ. Klaus poznamenal, že jeho manželka s tím měla vždycky problém, což nechápe. Asi patřím do stejné kategorie…

Nejvíc času jsme strávili v obýváku. Postavil mě před hlavní stěnu s elektronikou a šibalsky vytáhl tři dálkové ovládače. Poznamenal, že mi chce předvést jednu vychytávku, kterou sám vymyslel a sestrojil. A vzápětí odstartoval předlouhý monolog při kterém se natáčel k jednotlivým přístrojům a bez jediné pauzy ze sebe chrlil: „…tímto tlačítkem s číslem jedna spustíte osvětlení skleniček ve vitríně, číslem dva kabelovku, ovšem pak musíte použít druhý ovladač a spustit napájení televize, zapnete jí tímto tlačítkem, ale programy a hlasitost volte ovládačem číslo tři. Zpátky k prvnímu ovládači - tlačítkem tři zapnu video s DVD, abych mohl vložit disk, musím opět použít ovládač číslo tři a přepnout z TV na DVD…čtverkou na ovládači číslo jedna spustím rádio, vidíte?.., u pětky si nejsem jistý…hmm…to nevadí, šestkou se zapíná vše naráz, vedlejším tlačítkem se vše vypne….“ Vytřeštěně jsem sledovala povely a opakovala je po něm. Klaus se během výkladu otáčel všemi směry, pálil ovladačem proti elektronice a čekal pokaždé na mojí nadšenou reakci. Na závěr si vyžádal moje zrekapitulování. Trefila jsem se skoro na 100%! Klaus mě uznale poplácal po rameni, že jsem inteligentní. No hrdá jsem na sebe byla jen ten první den. Od té doby si nejsem jistá, v jakém sledu mám co stisknout, pokud si chci JEN pustit televizi. Měla jsem v plánu sledovat každý večer zprávy v němčině, abych se trochu zdokonalila. No jejich naladění mám po tom přehazování ovladačů skoro za odměnu. A nad systémem světel se člověk musí hluboce, ale opravdu HLUBOCE  zamyslet.

A vůbec, nejradši mám tlačítko „všechno vypnout“…

Autor: Kateřina Karolová | středa 17.1.2018 8:00 | karma článku: 30,91 | přečteno: 2617x
  • Další články autora

Kateřina Karolová

Wellness pobyt v hotelu? Ne. Děsivá exkurze do jiného století.

Přála jsem si odpočinek na pár dní, dámský relax s mou sestrou. Vytouženou pauzu od pracovní a rodičovské role. Wellness, masáž a dobré jídlo. A tak jsem zapátrala, načež mi do oka padnul hotel s názvem Harmonie.

27.10.2023 v 8:00 | Karma: 45,08 | Přečteno: 16123x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Láká vás studium medicíny? Zvažte to! – část desátá (Pohotová pohodová pohotovost)

Milí budoucí lékaři, naděje naše. Chtěla bych vás seznámit se zákulisím pohotovosti. Jestli se nemůžete dočkat lékařské profese, bylo by fér vědět, čemu se chystáte upsat duši.

3.10.2021 v 21:51 | Karma: 42,54 | Přečteno: 8608x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Taky jste si přála malou princeznu a lítaj vám doma Páni kluci?

Nedávno jsem potkala holčičku jak z katalogu. Zapletené culíky, nehtíky na růžovo, opodál její těhotná maminka. Ptám se: „Co to bude?“ Prý zase holka, že si to tak s manželem naplánovali. To já taky. A mám tři kluky.

22.9.2021 v 7:30 | Karma: 40,60 | Přečteno: 3934x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Rodinná idyla za dob pandemie? S mými dětmi - leda ve snu.

Tak se prý blíží čtvrtá vlna. Vypadá to,že zavřou školy, školky, všechno. Teda až po volbách, jasný. Budem opět všichni pospolu.Při vzpomínce na letošní jaro hledám číslo do Bohnic. Ani Chocholouškovi bych mé tři školkáče nepřála.

9.9.2021 v 13:39 | Karma: 42,71 | Přečteno: 6871x | Diskuse| Společnost

Kateřina Karolová

Cestování s Českými dráhami? Únikovka pro otrlé!

Tak jsem si z Moravy vyjela do Prahy. S partou holek, navštívit kamarádku, jen tak na otočku, oslavit její narozeniny. Ráno tam, večer zpátky. Chtěly jsme se vyhnout D1, takže vlakem. Zážitek, který mi vydrží až do důchodu.

18.7.2021 v 22:54 | Karma: 47,33 | Přečteno: 20929x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 62
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 13080x
Lékařka a spisovatelka. Pracovala jako pediatrička v Baťově nemocnici ve Zlíně a následně na klinice v Německu. Nyní pečuje o malé pacienty v dětské léčebně v Luhačovicích. Spolupracuje s firmou HiPP, pro kterou píše články a brožury. V podcastech „Baby talk“ sdílí své zkušenosti s posluchači coby pediatrička a maminka v jednom. Narodila se jako jednovaječné dvojče a vdala se za muže, který má taktéž svou identickou kopii. Během tří let se jim postupně narodili tři synové. V roce 2018 byla čtenáři ONA Dnes zvolena Ženou roku. Dříve psala blogy, za které obdržela i několik ocenění, série nazvaná Já, doktorin vyšla knižně. Nyní se věnuje psaní beletrie, a to románů s thrillerovým nádechem (Zítřek ti nikdo neslíbil, Odbočka v lesích, Jiné místo)